Wednesday, May 5, 2010

Selamat malam...



Aku baru je abiskan satu buku yang aku pinjam dari kawan. Tajuk buku tu "Pemilik Cintaku Selepas Allah dan Rasul". Buku yang sangat menarik bagi aku. Disampaikan dalam gaya bahasa yang mudah dan senang difahami. Ditulis oleh seorang penulis muda dan sudah berkahwin. Melihat dari penyampaian dalam buku tu membuatkan aku berfikir yang aku dah jauh dari landasan sebenar. InsyaAllah aku akan cuba berubah. Aku tak tahu dah berapa kali aku ungkapkan perkataan ni, tapi aku memang benar2 ingin berubah. Berubah menjadi insan yang lebih baik dan lebih berkualiti. Aku nak tunjukkan pada dunia bahawa orang Islam ni adalah orang yang hebat. Hebat peribadinya, hebat akhlaknya dan hebat segala2nya. Sebab tu aku suka membaca buku dan aku jadikan buku sebagai peneman aku di masa lapang.

Aku percaya kita boleh luaskan pandangan akal kita yang sempit ini melalui dua cara : membaca dan perjalanan. Kan orang tua2 kata jauh perjalanan luas pandangan. Sebab tu dalam beg aku ada beberapa buah buku yang aku bawa. So bila aku agak kelapangan, aku boleh baca. Masa tak dibazirkan, knowledge pun dapat. Tapi semenjak kerja ni..macam tak kelapangan je nak baca buku. Padahal keje bukan banyak sangat pun. May be aku terlibat dengan banyak "aktiviti luar", sebab tu cam bz jer..=P

Kepada kawan2 sume...selamat tdo. Mesti korang sume tengah diulit mimpi. Sambil mimpi tu ingat2lah aku di sini, mesti korang akan dapat mimpi yang gembira. Tapi lebih baik korang ingat kat Tuhan sebelum tdo, mesti mimpi lagi gembira. Dan kalau boleh lepas ni, maafkanlah kesalahan sesiapa sahaja yang buat kesalahan kepada korang sepanjang hari sebelum korang menutup mata. Mana tau ini penutupan mata yang penghabisan. Dengan memaafkan orang lain, kita akan menjadi lebih tenang. Seyes...klu tak pcaya, try buat. Aku tak pernah buat pun sebelum ni tapi sekarang aku sedang berjinak2 untuk buat. Tengah belajar dan alhamdulillah sedikit sebanyak ada kesannya.

Kepada si comel yang tersayang (semua kawan aku comel2 belaka, so nak membezakannya dengan yang lain aku tambah tersayang kat belakang), selamat malam. Semoga diulit mimpi yang indah2. You mean so much to me...thank you for giving me a chance to know you better. You always ask me a question, "Why me..?". I'm sorry my dear I don't have the answer for that. I believe that I doesn't need to have a reason to love someone like you. I can create a thousand reason if you want but of course its not the real reason why I love you. I always pray to God that you are created for me and I'm created for you and we will be happily ever after...ameen........



Selamat malam a.k.a selamat pagi semua....(^~^)>

P/s : Ini hanyalah gambar hiasan semata2. Anda dilarang melakukan aksi ini selagi anda belum halal antara satu sama lain (kahwin). Penulis tidak bertanggungjawab sekiranya anda terjebak ke dalam perlakuan seperti ini.

No comments:

Post a Comment