Tuesday, March 23, 2010

Bulan Mac

Aku nak tulis pengalaman aku sepanjang bulan ni sebenarnya. Walaupun bulan ni aku tak kerja, aktiviti aku sentiasa penuh dan non-stop. Cumanya, aktiviti aku taklah sepenuh time aku kerja. Sebab kalau keje, of course 1/8 dari masa aku digunakan untuk keje. Tapi masa kerja tu aku gantikan dengan masa untuk aku berada di rumah. Paling lama aku berada di rumah dalam masa hampir lima tahun ni ialah dua minggu. Itupun lepas aku habis belajar dan habis hantar final project aku kat lecturer. Lepas dua minggu tu..aku kembali bz. Cuma sekarang aku free sikit. Itupun lepas tak tahu nak buat apa lepas balik dari Kelantan dan Terengganu.

Bulan Mac ni memang menarik. Aku banyak travel semenanjung Malaysia. Dua minggu pertama aku duduk kat rumah teman adik aku bercuti. Lepas tu aku pergi melaka untuk sehari. Lepas melaka, aku gerak pegi Terengganu untuk panjat gunung. Balik dari Terengganu, aku rehat di rumah sewa aku kat KL untuk sehari dan keesokkanya aku terus bergerak ke Perak. Habis program kat Perak, aku balik Pulau Pinang. Lepas ni? Tak tahu lagi. Ada beberapa aktiviti dan program dalam susunan untuk dipilih.

Dalam perancangan aku, aku ingat aku nak sambung belajar. Keje pn nak jugak kalau dapat. Aku baru pegi interview kt satu badan kerajaan di Kuala Lumpur. Dan aku harap dan percaya bahawa aku akan dapat, InsyaAllah. Cuma selaku manusia, kita haruslah merancang dengan sebaiknya dan selebihnya berserahlah kepada Allah. Dia tahu apa yang terbaik untuk kita.

Doakan aku kawan-kawan supaya aku tahu apa yang aku cari dan aku tahu apa yang aku cita-citakan.

No comments:

Post a Comment