Sunday, December 6, 2009

Resolusi Tahun Baru

Hari ini hari Ahad, 6 hb Disemeber 2009. Kita dah sampai ke penghujung tahun 2009. Kejap je masa berlalu. Aku rasa macam baru semalam je aku buat resolusi tahun baru. Tak tahu dah berapa banyak resolusi aku berjaya atau tak. Sebabnya aku tak konsisten dalam resolusi aku. Time 'semangat' aku datang, aku akan buat resolusi baru...tak kirala awl bulan ke, akhir bulan ke, siang malam..asalkan semangat aku datang..ada la resolusi baru aku.

Selalunya resolusi yang aku buat akan ada kaitan dengan perkara yang berlaku di sekeliling aku. Contohnya bila aku tengok orang susah, aku akan berazam untuk menjadi orang kaya supaya aku boleh sedekahkan harta aku dan tidak akan ada orang susah lagi.

Tapi disebabkan tahun baru datang lagi, aku akan buat resolusi baru lagi...InsyaAllah resolusi kali ini akan lebih terarah dan terfokus. Aku percaya walaupun aku tidak konsisten dalam menjalankan resolusi aku yang lalu tetapi disebabkan otak aku yang sentiasa berfikiran positif terhadap sesuatu perkara yang aku buat maka otak aku akan bekerja untuk merealisasikan impian aku.

Nanti aku akan membongkarkan resolusi aku untuk tatapan semua dan korang nilailah samada resolusi aku akan berjaya atau tidak..dan aku pun nantikan untuk melihat resolusi korang semua...

"Berhati-hatilah dengan pemikiranmu, ia akan menjadi perkataanmu,
Berhati-hatilah dengan perkataanmu, ia akan menjadi perbuatanmu,
Berhati-hatilah dengan perbuatanmu, ia akan menjadi kebiasaanmu,
Dan berhati-hatilah dengan kebiasaanmu kerana...
Ia akan menentukan masa depanmu."

No comments:

Post a Comment