Sunday, December 20, 2009

Kerja...

Aku baru je sampai dari Pulau Pinang masa aku tulis artikel ni...Sisa-sisa kepenatan masih ada dalam diri. Aku curi-curi masa tulis artikel ni sebelum aku bersiap untuk tdo sebab esok pagi aku kena gerak awal ke tempat kerja. Sebut pasal kerja, aku rasa banyak kerja lagi yang aku tak buat (selain daripada facebooking...). Selalunya kalau aku connected to internet, perkara pertama aku check ialaha facebook aku, then email then baru la kerja apa yang patut. Rasa macam dah addicted kat facebook pulak.

Lepas ni aku kena fikirkan tentang rumah sewa, tentang aktiviti aku di masa lapang, kesukarelawanan, aktiviti belia dan banyak lagi. Aku pun dah mula kena fikir macamana nak bayar hutang ptptn dan nak kumpul duit nak pergi umrah tahun depan. Dari haritu lagi aku nak buat perancangan untuk tahun baru ni..tapi sampai sekarang aku tak buat-buat lagi...InsyaAllah..aku akan siapkan perancangan aku secepat mungkin. Macam PM nak bentangkan Plan ekonomi..bukan boleh buat dalam masa sehari dua. Kena perancangan yang teliti dan perlaksanaan yang teratur. Aku tak nak perancangan aku kali ini sama je dengan perancangan2 yang lepas...rancang bukan main hebat tapi dari segi perlaksanaannya kurang sikit.


"Sesiapa yang mampu menguasai dirinya, maka dia akan mampu menguasai orang lain..."

No comments:

Post a Comment