Sunday, December 13, 2009

Birthday vs Program

Hari ini hari Ahad,13 Disember 2009. Selamat hari lahir kepada diri aku sendiri yang jatuhnya pada hari semalam. Hari ini genap umur aku 2* tahun 1hari, 13 jam, 42 minit(mengikut jam komputer aku). Terima kasih diucapkan kepada semua yang telah wish birthday aku dan mendoakan kesejahteraan aku samada melalui telefon mahupun fb.

Aku betul-betul mengantuk sekarang ni. Tapi aku rasa walau macamana mengantuk pun aku, aku kena siapkan posting kali ni gak. Aku kena buat rumusan pasal hidup aku dalam hujung minggu ni. Selalunya hujung minggu bagi kebanyakan orang ialah masa untuk berehat. Tapi aku pulak rasa hujung minggu ni seolah-olah tak cukup masa. Aku ada masa rehat hari ni je...tu pun lepas asar tadi. Aktiviti aku bermula lepas tamatnya kerja pada hari jumaat aritu. Abis je kerja, aku terus gerak ke untuk program Kursus Kepimpinan Berpesatuan bertempat di Kompleks Renang MPS. Program ni 2hari 1malam. Kawan aku minta tolong jadi MC @ Pengacara Majlis. Memandangkan dia kawan lama aku dan aku pun nak belajar jadi MC maka aku pun terima la. Rupa-rupanya seronok jugak jadi MC. Aku boleh kongsi pengetahuan aku dengan para peserta. Peserta pulak bermacam ragam. Ada yang semuda 6tahun dan ada gak yang setua 40tahun.

Pagi-pagi sabtu dalam kul 5.30pagi aku bertolak balik ke Kajang untuk ambil pakaian. Pakaian yang aku bawa cukup untuk malam tu je sebab tak bajet pun nak gerak terus. Bajet lepas kerja balik rumah dulu..rehat2..malam sikit baru nak gerak. Tapi lain dirancang, lain yang jadi. Dalam pukul 7.30 pagi aku gerak ke kompleks renang tu balik. Program tu habis tengahari. Objektif aku boleh dikatakan tercapai. Aku dapat belajar banyak benda. Tambahan pulak aku duduk sebilik dengan En. Zahid. Siapa En. Zahid tu..nanti2 aku terangkan...malam ni tak boleh..aku ngantuk sangat2. Apa yang aku boleh katakan, aku belajar banyak dengan En Zahid tu. Abis je program tu, aku teruskan aktiviti aku dengan menuju ke Hulu Langat.

Aku ke Hulu Langat adalah untuk menghadiri satu program yang dianjurkan oleh Yayasan Salam. Program ni bertembung dengan program rakan aku tadi. Tapi disebabkan kawan aku yang contact aku dulu, minta aku tolong dulu..maka dialah yang menjadi prioritinya. Program ni berlangsung kat Lembah Azween Resort khas untuk para fasilitator BINGKAS (salah satu aktiviti dalam Yayasan Salam-untuk budak sekolah rendah). Dalam program ni dapatla jugak aku kongsikan pengetahuan aku yang tak seberapa ni tentang psikologi kanak2. Aku namakan asimilasi ni 'Psikologi Diri'. Aku reka je nama ni sebab aku pun tak tau benda ni org panggil apa. Bapa aku yang ajar pasal benda ni. Aku aplikasikan je. Tapi benda ni jugak boleh digunakan dalam slot parenting(untuk mak bapak budak2 sek rendah tu td).

Aku balik awl ckit dari program Yayasan Salam tu. Program sepatutnya habis tengahari. Tapi lepas minum pagi aku dah cabut. Sebelum minum pagi tu ada aktiviti outdoor ckit. Disebabkan aku tak bawa baju spare dan aku merancang untuk balik awal, maka aku ditugaskan untuk mengambil gambar2 yang menarik. Aku kena balik awal sebab lepas tu aku ada kenduri kat Negeri Sembilan. Kawan aku suh teman dia gi makan kenduri kawan dia kat sana. Kawan punya pasal, penat pun aku pegi gak. Ntah berapa kali aku menguap waktu dalam kete tu...aku pun tak tau. Abis kenduri terus aku balik. Dekat asar baru aku sampai rumah. Nak tidur tak boleh sebab time asar tak elok tidur. Lagipun dalam bilik aku, ada baby tdo atas katil. So tak bolehla aku tidur. Malam baru boleh rehat skit. Then nak dijadikan cite, kawan aku minta tolong harvestkan dia punya farm pulak (ni fb punya pasal la...). Xharvestkan takut merajuk lak.. Baek aku penat harvest tu dari penat nak pujuk. Orang perempuan ni sensitif, kalau tak kena cara pujuk..susah jugak beb.

Habisla aktiviti aku selama 3ari 2malam ni. Memang best.. Di kesempatan ni aku nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kepada semua yang telah mendoakan diri aku. Aku sangat2 menghargainya. Ada yang hantar ikut fb dan ada yang message. Yang call pun ada. Aku sayang kamu semua. Semoga kita semua berada di bawah naunganNya dan semoga hubungan silaturrahim ini kekal selama-lamanya. Amin...


No comments:

Post a Comment