Tuesday, August 10, 2010

Isi masa lapang...

Jangan baca!!!

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Aku tak tahu apa yang aku perlu tulis sebenarnya. Aku tak ada idea. Aku just nak isikan masa ini dengan aktiviti yang sekurang-kurangnya memberikan manfaat pada aku. Dah tak boleh tidur, nak buat macamanakan. Mungkin disebabkan aku tertidur petang tadi. Ingatkan nak tidur kejap je sementara menanti Asar. Dekat pukul 7ptg baru terjaga. Itupun dengan kedudukan terbalik 180 darjah. Terlupa nak pesan kat buah hati suh dia kejut...=P

Untuk pengetahuan semua, aku dah ada buah hati. By the way, kenapa orang panggil kekasih@awek@balak@orang tersayang@etc sebagai buah hati? Pernah tak korang terfikirkannya...Aku tak suka nak panggil buah hati aku dengan panggilan awek sebab aku rasa panggilan tu macam merendahkan martabat orang perempuan. Kalau orang perempuan panggil kekasih dia sebagai balak, aku pun tak tahu itu merendahkan martabat lelaki atau tak...(sebab xde orang panggil aku 'balak' dia =P ) dan aku pun tak suka orang panggil aku balak seseorang. Seolah-olah balak ni hanyalah gelaran untuk orang yang sementara. Hanya singgahan kepada perempuan tu. Padahal setiap lelaki yang jujur bercinta, dia akan ingin segera menikah dengan perempuan tersebut. Dia akan menjaga perempuan itu dengan sepenuh hatinya, menerima apapun kondisinya dan dia tidak akan sekali-kali berniat untuk mendapatkan sesuatu yang bukan haknya. Dan dia juga akan pastikan perempuan itu bukanlah hanya singgahan semata-mata. Tapi terpulanglah, tak bolehla disebabkan aku tak suka, maka semua orang kat luar sana mesti tak suka. Terpulang kepada pendirian masing-masing.

Sebab tu aku panggil sayang aku sebagai buah hati. Tetapi selalunya aku panggil sayang je. Senang. Aku dengan sayang aku ni...tak tahulah sejak bila kami berpasangan. Aku jatuh cinta kat dia bila pertama kali aku lihat dia kat tempat kerja. Yang bestnya, 1st day tu aku tak perasan dia langsung. 2nd day baru perasan. Aku tak percaya pada cinta pandang pertama sebab aku rasa itu semua dalam cite2 Hindustan or cite2 Hollywood je. Tapi sekarang aku mesti percaya sebab aku sendiri dah alaminya. Hanya Allah yang tahu betapa seronoknya hati ni. Sayang, if you read this blog, I want to say thank you for being there for me. Thank you for coming into my life and make my life brighter than before. Tq so much.Mmmuuu....(ops..ops..dilarang sebelum akad nikah berlangsung ye...)

Ha3...berbalik kepada hubungan kami ni. Selaku orang Islam, aku percaya istilah 'couple' tak wujud dalam Islam. Yang ada hanyalah perkahwinan. Waktu aku kecik2 dulu, aku dah dengar istilah couple ni tapi aku tak tahu 'couple' tu apa. As time goes by, baru aku tahu, 'couple' tu boleh didefinisikan sebagai satu pasangan yang halal berkahwin yang terdiri dari seorang lelaki dan seorang perempuan yang menjalinkan hubungan yang khusus antara satu sama lain (atau dalam istilah bahasa Inggerisnya 'In a Relationship)- Kamus Dewan Bahasa Edisi Aku Sendiri Jilid 1. Secara mudahnya, couple tu hubungan antara 'balak' dan 'awek'. Lebih kuranglah...Aku tak pandai sangat bab ni, korang kn lagi pandai dari aku...so korang tafsirlah sendiri =) Apa pandangan Islam tentang 'couple' ni? Itu korang boleh check kat internet sendiri...berlambak. Tak larat nak baca.

Jadi, macamana hubungan aku dengan buah hati aku?

Aku cintakan dia dan aku nak kawin dengan dia. InsyaAllah aku akan jaga hubungan ni dengan berlandaskan agama. Kalau nak ikutkan pandangan orang kat luar sana, kita semua takkan mampu. Lukman Al-Hakim pun sentiasa dikomen oleh orang, inikan pulak kita orang biasa. Kalau tengok kat internet, ada orang kata dibolehkan, ada yang kata tidak. Sekali lagi terpulang kepada diri masing2. Ada pro dan kontra. Ada yang menyokong dan ada yang menentang. Aku dan buah hati aku, kitorang tak pernah 'couple'. Aku akui aku dan dia memang berpasangan. Aku memang betul2 in love dengan dia. Tahap gaban dah ni... Tapi aku tak suka gunakan istilah 'couple' tu. Istilah tu sesuai untuk budak2 sekolah je. Istilah tu bagi aku hanya untuk pasangan yang nak seronok2 je. Pasangan sementara, tak kekal. Aku dengan buah hati aku, kitorang nak kekal selama2nya..(I mean dalam ikatan yang sah). Betul x sayang? Just kadang2 kami terpaksa gunakan istilah tu untuk buat orang laen faham tentang hubungan kami. Yang aku tahu kami memang nak kahwin dan merancang untuk kahwin. Cuma mungkin masa untuk berkahwin itu belum sampai lagi. Jadi nak panggil apapun kat hubungan ni panggillah. Keputusan akhir terletak pada diri kita.. Dan keputusan terakhirku, aku cintakan dia. Nokhtah.

No comments:

Post a Comment