Thursday, September 3, 2009

My 1st & 2nd day

Hari ini hari kedua aku buat praktikal. First day just briefing sikit pasal syarikat, flow chart company, and jalan-jalan tengok kawasan production. Kerja yang dibuat first day ialah kerja di bahagian production dan di bahagian admint. Hehe..kejenye ialah..tanya Arifah nanti..=P

Second day menarik gak..Aku ditempatkan di bahagian R&D. Hari ini aku belajar pasal bahan kimia. Macam-macam jenis bahan kimia ada. Semua bahan kimia ni digunakan untuk membuat sample product macam lotion, sabun, makanan dan sebagainya. Dan aku ditugaskan untuk mengenali semua bahan kimia ini dan seterusnya membancuhnya menjadi produk. Esok tugasan aku bersambung di bahagian R&D. Sambung buat sample tadi yang tak siap lagi. Productnya ialah deep cleanser. So sape-sape yang nak pencuci muka lepas ni, boleh jumpa aku...=S

Wahai kawan-kawanku yang lain, apa dah jadi kat korang sume??? Aku nak tau gak..

No comments:

Post a Comment